adidas sărbătorește spiritul unit odată cu lansarea Uniforia – mingea oficială UEFA EURO 2020

adidas a lansat Uniforia – mingea oficială a campionatului UEFA EURO2020. Denumită astfel pentru a onora sentimentele de unitate și euforie pe care fotbalul le poate oferi, mingea este concepută pentru a sărbători spiritul unit pe care turneul de anul viitor îl va inspira pe întreg continentul, ca parte a noului său format din 2020.

Având drept insprație noul format al turneului ce se va desfășura pentru prima dată în 12 țări europene diferite, designul Uniforia evidenţiază noțiunea de traversare a punților, trecerea frontierelor și diversitatea fanilor și sportivilor într-o îmbinare unică a  artei și fotbalului. Aceste elemente au fost punctul de plecare pentru procesul de proiectare a mingii, care a început în 2018.

Anika Marie Kennaugh, Designer de Produs în cadrul  adidas, a declarat: „Atunci când proiectăm o minge oficială de joc, ne dorim întotdeauna să reflectăm cultura; care este spiritul urban pe care îl putem arăta cu mândrie pe stadion. Ceea ce am văzut în orașele noastre – toate orașele noastre cheie – este nevoia de unitate pentru schimbare. Fiind unul dintre cele mai importante evenimente sportive din lume, UEFA EURO2020 reprezintă o oportunitate excelentă de a evidenţia cu mândrie puterea spiritului unit și de a sărbători sportul drept conector al oamenilor, ideilor și creativității. „

Designul Uniforia prezintă linii îndrăznețe, elemente negre îngroșate cu efect de pensulă care “traversează” mingea, simbolizând astfel estomparea granițelor și trecerea frontierelor, aspect ce reflectă noul format transcontinental al competiției. Aceste atingeri de pensulă sunt intercalate de linii  în culori puternice şi luminoase, punctând astfel celebrarea diversității și comuniunea diferitelor culturi reunite de  turneul european.

Ca o sărbătoare a comuniunii ce va marca cea de-a 60 aniversare a competiției, UEFA EURO2020 va avea loc în 12 țări, fiind poate cel mai variat campionat de până acum. Pentru ca turneul să fie mai aproape de fani, meciurile vor avea loc în 12 orașe gazdă – Londra, Glasgow, Dublin, Bilbao, Amsterdam, Copenhaga, Sankt Petersburg, Munchen, Budapesta, Roma, București și Baku. Coordonatele GPS ale fiecărui stadion sunt incluse în designul Uniforia, care sărbătorește  acest format unic și istoric.

Grafica îndrăzneță este prezentată pe o minge cu aceeași structură de înaltă performanţă precum modelele recente ale Cupei Mondiale FIFA, dar cu un material unic „Hi-White” – care permite o mai bună vizibilitate pe teren.

Florian Alt, VP Brand Marketingal adidas, a declarat: „În acest turneu revoluționar, adidas va sărbători fotbalul, şi sportul, drept un conector al lumii. Fotbalul este pentru toată lumea, indiferent cine ești, de unde vii sau pe ce suprafață joci – fotbalul ne unește pe toți. Uniforia este un simbol al faptului că noi toţi putem și că ar trebui – să fim uniți

Mingea a fost prezentată în această seară, în cadrul unui eveniment în Londra, la care au participat fotbaliști internaționali din diferite țări europene, printre care N’Golo Kante, Michy Batshuayi, Kepa Arrizabalaga, Lauren James și Katie Zelem.

Pe lângă dezvăluirea Uniforia, evenimentul a prezentat terenul adidas Origin – o instalație unică care îmbină, pe un singur teren, diferitele suprafețe pe care jucătorii profesioniști prezenți la eveniment au început să joace când erau copii. Fabricat din iarbă, gazon artificial, lut dur, beton, nisip și asfalt, terenul adidas Origin este o reprezentare vizuală a capacității fotbalului de a inspira și de a uni oamenii.

Distribuie in retelele sociale: