Cum măsori profitul obținut din promovarea prin servicii SEO?

Serviciile SEO, constând în servicii de promovare pe Internet menite să optimizeze site-urile de afaceri – magazine online, dar și pagini web de prezentare (privind, deci, nu doar comerțul electronic de produse sub formă de bunuri) –, urmăresc, ca tehnică de e-marketing, generarea unui super… profit.

Search Engine Optimization vizează, cu precădere, bine-cunoscutul motor de căutare Google, cel mai mare și utilizat astfel de instrument la nivel global. Optimizarea site-urilor pentru Google se face atât prin conținut specific (on-page și off-page, realizat în baza unei strategii de cuvinte cheie), cât și prin factori UX (User Experience) și principii de brand awareness.

În urma unei astfel de optimizări, prin implementarea unui pachet de servicii SEO variate și conexe, brandul promovat pe această cale va deveni mai vizibil în Google – site-ul său fiind returnat ca sugestie / recomandare de top, printre primele poziții din cadrul paginilor cu rezultate (SERPs), în raport cu relevanța căutărilor inițiate de către internauți.

Internauții reprezintă publicul țintă, posibili clienți pentru un brand sau altul, în funcție de interesele și căutările lor. Așadar, aceștia se află în centrul atenției SEO care, ca tehnică de marketing digital, urmărește atragerea lor pe site. În felul acesta, se înregistrează traficul organic, sinonim cu intenția utilizatorului de a achiziționa oferta comercială promovată pe site-ul vizitat și, implicit, sinonim cu convertirea vizitatorului din potențial client, în client efectiv.

Conversiile înseamnă încasări pentru brandul respectiv, prin intermediul site-ului optimizat prin servicii SEO, deci: Search Engine Optimization urmărește, treptat, atragerea publicului țintă, prin creșterea brand awareness-ului în mediul online (vizând inclusiv procesul de link-buidling). Odată ajuns pe site, utilizatorul urmează a fi persuadat prin conținutul postat și, într-un final, acesta devine client, contribuind la majorarea profitului.

Toate aceste delimitări conceptuale sunt valabile în teorie. În practică, însă, pentru că vorbim despre acțiuni de marketing, care trebuie cuantificate și măsurate, ne raportăm la anumite calcule și indici de profitabilitate. În acest caz, profitabilitatea promovării prin servicii SEO poate fi verificată prin analiza și monitorizarea ROI-ului.

servicii seo

ROI (Return On Investment) reprezintă rata de recuperare a unei investiții, în general. În cazul nostru, vorbim de investiția antreprenorului digitalizat în servicii de promovare și publicitate pe Internet. ROI desemnează inclusiv procentul care arată cât la sută din suma investită în acțiunea de promovare se întoarce sub formă de… profit. Cu alte cuvinte, ROI-ul arată și DACĂ investiția în servicii SEO a fost profitabilă pentru respectiva afacere. Iar dacă da, în ce măsura (CÂT)?

Poți calcula rata de recuperare a investiției prin următoarea formulă standard: ROI = (venituri obținute în urma investiției – investiție) * 100 / investiție

Alternativ, poți obține informații despre ROI utilizând următoarele tool-uri:

  • Google Analytics – afișează lunar încasările obținute din traficul organic (pentru a ține o evidență cât mai clară a profitabilității investiției);
  • AHREFS – pentru a monitoriza numărul de backlink-uri, relevanța, popularitatea și calitatea acestora;
  • SEMRush – esențial pentru a analiza strategia competitorilor din prima pagină Google.

Deseori, ROI-ul poate fi raportat și la concurență, pentru a stabili / estima nivelul mediu la care ar trebui să ajungă profitul tău.

Distribuie in retelele sociale: