Importanța motoarelor de căutare

O mare majoritate a utilizatorilor de Internet caută pe motoare de căutare  mai degrabă decât să introducă adresa unui site într-un browser. Google este instrumentul cel mai folosit de utilizatorii de internet pentru a căuta un produs sau un serviciu. Un magazin online trebuie să fie în mod imperativ bine menționat. Statisticile arată că, dacă un utilizator web nu poate găsi ceea ce caută pe prima pagină de rezultate, va prefera să folosească alte cuvinte cheie decât să se uite la a doua pagină. Pentru a fi vizibil, un magazin online trebuie să fie așadar pe prima pagină.

SEO a devenit o activitate strategică pentru site-urile de comerț electronic. Această activitate se numește Search Engine Marketing (SEM). Există două tehnici pentru optimizarea poziționării dvs. pe motoarele de căutare:

·                 Referințe naturale (SEO sau Search Engine Optimization).

·                 Referință plătită (publicitate SEA sau motor de căutare).

Aceste două tehnici sunt complementare.

Optimizarea motoarelor de căutare pentru comerțul electronic

Optimizarea motorului de căutare (SEO) are ca scop îmbunătățirea poziției unui site într-un motor de căutare, profitând de funcționarea acestuia. În principiu, aceasta implică anticiparea cuvintelor cheie pe care clienții le vor folosi și repetarea acestora în textele site-ului magazinului online.

SEO necesită abilități specifice. A devenit una dintre noile profesii de pe web.

Companiile mari cheltuiesc o mulțime de bani pe asta, angajând consultanți SEO sau deschizând poziții cu normă întreagă.

Cu toate acestea, pot fi menționate câteva principii de bază:

Site-ului web ar trebui să i se aloce o serie de cuvinte cheie specifice (de exemplu, „modă de vară” și „ochelari de soare”) care să descrie conținutul acestuia. Cum să le alegi? Google AdWords oferă un instrument care îți permite să vizualizezi frecvența de căutare a unui cuvânt cheie, precum și numărul de pagini de rezultate ale unei căutări Google. Este vorba de alegerea unui cuvânt cheie căutat frecvent de utilizatorii de internet, dar pentru care există puține pagini (și, prin urmare, puțină concurență) pe internet.

Aceste cuvinte cheie trebuie repetate în toate textele „citite” de algoritmii Google pentru a face referire la site-ul web. În codul HTML al site-ului, este vorba mai presus de toate secțiunile titlului paginii, meta descrierea, titlurile (titlurile h1, h2, h3), dar și textele principale, numele fișierelor și imaginilor și numele linkurilor, pentru care cuvântul cheie trebuie să se potrivească cu pagina țintă.

În timpul unei căutări, Google afișează în rezultatele sale pagina de titlu și secțiunile meta descriere pentru a descrie un site. Prin urmare, trebuie să optimizăm aceste texte pentru Google.

Publicitate în motor de căutare pentru comerțul electronic

Publicitatea în motoarele de căutare (SEA) se referă la serviciul SEO plătit. Acesta constă în cumpărarea de cuvinte cheie pentru a asigura o poziție bună în rezultatele unui motor de căutare. Cuvintele cheie sunt licitate. În funcție de popularitate, costurile pot fi mari. SEA necesită o bună cunoaștere a cuvintelor cheie utilizate de utilizatorii de internet. Poate fi numele unui produs, al unei mărci etc. Pentru mulți agenți de publicitate, achiziționarea de cuvinte cheie este o cheltuială mare.

Distribuie in retelele sociale: