Jean Valvis: Forma geometrica patrata nu apartine intelectual nimanui

Presedinte VALVIS Holding, Jean Valvis, precizeaaza intr-un comunicat ca forma geometrica patrata Aqua Carpatica nu apartine intelectual nimanui.

“Dupa 26 de ani de experienta in Romania am mai invatat un proverb: “In pomul cu roade, lumea arunca cu pietre”. Nu este prima data cand societatile care inregistreaza succese fulminante pe piata sunt atacate de terti in scopul obtinerii de foloase materiale. In ultimele zile au aparut informatii eronate, chiar false privitoare la brandul AQUA Carpatica.  Dimpotriva alte evenimente pozitive privind brandul AQUA Carpatica, mult mai importante, nu au fost  reflectate deloc de presa. Observ numai stirile  “de senzatie”, aparute in mod ciudat, la mult timp dupa publicarea oficiala de pe portalul instantei din 15.05.2016. Ma simt obligat sa clarific anumite puncte esentiale si sa fac urmatoarele precizari:

  • pe plan national, déjà de la aparitia pe piata a AQUA Carpatica, calitatea de “cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume” a fost contestata (obstacole la CNA, articole defaimatoare, plangeri penale urmate de NUP) si cu toate acestea, nimeni, subliniez NIMENI, pana acum nu a fost in stare sa aduca in spatiul public (sau pe masa) un alt izvor de apa minerala carbogazoasa cu zero nitrati. Astfel, se dovedeste ca a fost o “problema” falsa legata de o afirmatie (calitate) adevarata (AQUA Carpatica – zero nitrati). Recent, Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei a anulat definitiv deciziile CNA prin care se interzicea difuzarea spoturilor AQUA Carpatica – cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume. Atunci, cand decizia CNA a fost publicata, au aparut zeci de articole pe presa. Acum, cand cea mai inalta instanta a Justitiei  din Romania  a anulat-o, nimeni nu reflecta aceasta repunere in drepturi.
  • pe plan international, acum, cand AQUA Carpatica a cucerit milioane de cetateni din Romania, cand AQUA Carpatica a inregistrat succese internationale (USA, UK, Germania, Japonia, China, tarile arabe, Australia, etc), acum, cand AQUA Carpatica obtine premii in fiecare an (Grand Effie, FIBRA) si cea mai inalta distinctie, Cannes Lions Gold, acum in plin succes si numai cu cateva luni inainte de expirarea legala a perioadei de 5 ani in care se putea solicita anularea marcilor, o societate infiintata demult, in 2004, vine sa pretinda ca se confunda culoarea neagra cu cea alba, numele romanesc AQUA Carpatica cu cel slav de “Voda”, iar forma rectangulara este proprietatea lor intelectuala. Nu a pretins acest lucru la inceput, cand am aparut pe piata, dar pretinde acum, cand avem succes.

Societatea proprietara a marcii VodaVoda (Serbia)  dupa o tentativa total nereusita de a penetra piata din Romania in 2010  si fara  a avea vanzari relevante, auditabile, nu apare in nici un raport de piata al organismelor de cercetare internationale. Este prezenta doar intr-o singura tara, chiar si acolo cu intreruperi de productie si vanzare in perioda 2012-2013. Vodavoda a cerut instantei din Romania sa i se acorde proprietatea intelectuala a formei geometrice “sticla patrata”, cand lumea este invadata de sticle patrate (spirtoase, sucuri si chiar ape minerale din alte tari)

Da, ne confruntam cu o decizie nefavorabila a primei instante, dar  in mod evident vom face apel la aceasta decizie care nu e definitiva si nici executorie, bazandu-ne pe argumente solide.

Avand in vedere si practica judiciara constanta din Uniunea Europeana, care afirma ca o simpla sticla/forma geometrica fara un insemn grafic pe ea nu poate fi protejata ca marca intrucat ii lipseste distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene) suntem increzatori ca drepturile noastre asupra marcii tridimensionale vor fi confirmate de instantele superioare.

AQUA Carpatica este o marca tridimensionala depusa, necontestata si validata de OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) si este clar si evident (pentru oricine) ca este net distincta de marca VodaVoda. Vom demonstra ca nu exista nici un risc de confuzie.

Nu am profitat de pe urma lipsei de succes a brandului VodaVoda nici in Romania, nici pe pietele internationale. Si suntem convinsi ca succesul AQUA Carpatica nu s-a datorat faptului ca oamenii au crezut ca  produsul provine din Serbia si apartine VodaVoda.

Dorim sa asiguram milioanele de cetateni care se bucura de calitatea izvoarelor noastre unice si cu adevarat deosebite, caAQUA Carpatica NU DISPARE, cum au afirmat recent anumiti “binevoitori” din presa. Vom ramane mereu pe piata, iar motivele sunt urmatoarele:

  1. izvoarele sunt in Romania, in muntii neprihaniti ai Bucovinei si vor ramane vesnic acolo.
  2. izvoarele apartin Statului roman si nimeni nu poate sa le faca sa dispara.
  3. nimeni in lume nu poate pretinde ca forma geometrica patrata este proprietatea lui intelectuala. Geometria patrata apartine umanitatii si civilizatiei.

AQUA Carpatica, cea mai pura apa minerala carbogazoasa din Lume, este o valoare romaneasca nationala si internationala, va ramane asa, iar succesul brandului apartine consumatorilor din Romania, echipei AQUA Carpatica, Carpatilor care garanteaza puritatea izovarelor si rezervelor deosebite de apa minerala din Romania.

Nimeni nu va opri aceasta valorificare pe care o meritam cu totii“, se precizeaza intr-un comunicat semnat de Jean VALVIS, presedinte VALVIS Holding.  

Distribuie in retelele sociale: