Meciurile U21 – milioane de fani la TVR 1 şi online

Campionatul European U21 a bucurat milioane de români. Viitorul fotbalului se vede în continuare la TVR, următorul mare examen al „tricolorilor mici” fiind Olimpiada de la Tokyo de anul viitor, informează TVR.

Campionatul European U21 găzduit de Italia şi San Marino, competiţie pe care România a părăsit-o în semifinale, s-a încheiat duminică, 30 iunie, odată cu Finala: Germania – Spania. Audienţele înregistrate de acest meci au demonstrat că românii s-au bucurat de efervescenţa unei Finale de Campionat, urmărind un fotbal oferit de cei mai valoroşi tineri sportivi la nivel european.

Astfel, în intervalul 21.45 – 23.36, TVR 1 a ocupat locul 1 în topul audienţelor la nivel urban (cu  5,3% rating mediu şi cotă medie de piaţă de 14,5%) şi locul secund la nivel naţional şi comercial ( cu medii de 4,8% rating şi 12,6% cotă de piaţă, respectiv 5,1% rating şi 18% cota de piaţă). La minutul de aur, înregistrat la 22.25, meciul era urmărit de aproape 1,2 milioane de români la nivel naţional (1.184.000, reprezentând un rating de 6,7% şi o cotă de piaţă de 15,7%).

Dintre cele 21 de partide ale Campionatului transmise în direct şi exclusivitate de Televiziunea Română, cele mai urmărite au fost, aşa cum era de aşteptat, meciurile României. Au urmat, în ordine, Finala şi meciurile adversarelor.


PartidaDataFazaTelespectatori la nivel naţional(val medii pe interval de difuz.)
1FRANTA – ROMANIA24.iun.Grupa C2.577.000
2GERMANIA – ROMANIA27.iun.Semifinala 12.493.000
3ANGLIA – ROMANIA21.iun.Grupa C1.673.000
4ROMANIA – CROATIA18.iun.Grupa C1.056.000
5SPANIA – GERMANIA30.iun.Finala862.000
6FRANTA – CROATIA21.iun.Grupa C777.000
7SPANIA – FRANTA27.iun.Semifinala 2595.000
8ANGLIA – FRANTA18.iun.Grupa C580.000
9BELGIA – ITALIA22.iun.Grupa A495.000
10GERMANIA – SERBIA20.iun.Grupa B438.000

Interesul românilor s-a manifestat şi în online, dovada fiind căîn perioada Campionatului European de fotbal U21, postările de pe pagina de Facebook TVR 1 au depăşit 7 milioane de utilizatori unici, iar clipurile încărcate pe această pagină au înregistrat peste 9 milioane de vizualizări. Postările cu cel mai mare impact au fost cele din partida Anglia-România: 2-4, în care tricolorii mici şi-au asigurat în bună măsură calificarea în semifinale.

Acestor cifre li se adaugă şi cele înregistrate de pe canalul oficial de YouTube al TVR unde, în cele 2 săptămâni ale Campionatului, 2,1 milioane de utilizatori unici au realizat 6,5 milioane de vizualizări.

(oar_w460)

Campionatul European U21 s-a încheiat, dar viitorul fotbalului se vede în continuare la TVR, următorul mare examen al  „tricolorilor mici” fiind Olimpiada de la Tokyo de anul viitor, transmisă de Televiziunea Română.

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRT

Distribuie in retelele sociale: