Optimizarea SEO, printre cele mai eficiente metode de promovare online

Internetul, ceea ce părea la începutul anilor 2000 o enigmă pentru toată lumea, a devenit treptat un fenomen mondial și s-a dezvoltat astfel inimaginabil, fiind azi un mediu extrem de familiar pentru majoritatea dintre noi. Mai mult decât atât, există nenumărate persoane care nu-și mai pot închipui viață fără a avea contact cu mediul online – de la influenceri, ale căror venituri provin chiar din activitatea virtuală, și până la utilizatorii… „împătimiți”.

În acest sens, se pare că tocmai românii sunt considerați ca fiind „cei mai împătimiți” utilizatori de tehnologie din Europa. Conform unor studii, s-a constatat faptul că aproape jumătate dintre conaționali manifestă intenția de a-și cumpăra un nou smartphone în viitorul apropiat. În plus, media timpului petrecut pe un astfel de device de către români, precum și pe alte dispozitive similare, a fost estimată la circa 10 ore (cu două ore mai mult decât media europeană).

Lăsând la o parte amploarea Internetului ca fenomen social, putem aprecia că dezvoltarea acestuia a contribuit în mod notabil la dezvoltarea marketingului. Apariția Internetului a determinat, practic, apariția marketingului online, cunoscut și ca marketing digital sau e-marketing. Iar printre tehnicile care au revoluționat, astfel, marketingul tradițional se numără inclusiv promovarea pe rețelele de socializare.

Alături de tehnici mai complexe, precum optimizarea SEO sau campaniile de tip PPC, platformele de social media s-au dovedit a fi, de-a lungul anilor, și instrumente de marketing deosebit de pragmatice. Totuși, putem aprecia că – în contextul în care motoarele de căutare pe Internet, precum Google, reprezintă, totodată, „motorul” care pune în funcțiune Internetul în sine – serviciile de optimizare SEO sunt cele care ar câștiga detașat orice top privind tehnicile de promovare digitală.

Procesul de optimizare SEO

Search Engine Optimization (SEO) reprezintă tehnica de e-marketing care se raportează la căutările și interesele internauților în termeni de comerț electronic. Astfel, pentru branduri, SEO este sinonim cu brand awareness-ul, cu vizibilitatea în mediul virtual, cu creșterea traficului organic și îmbunătățirea experienței utilizatorilor (UX) pe site, urmărind creșterea ratei de conversie (a profitului).

Așadar, procesul de optimizare SEO presupune optimizarea unui site precum un magazin de e-commerce pentru Google, propulsându-l cât mai sus în lista cu rezultate returnate (SERPs). Un astfel de proces constă în:

– auditarea site-ului;

– research-ul de cuvinte cheie, respectiv – crearea / actualizarea arhitecturii de link-uri;

– optimizarea tehnică a site-ului;

– optimizarea on-page și off-page;

– realizarea de conținut și backlink-uri ș.a.m.d.

Campaniile de tip PPC

Campaniile Pay Per Click, care generează trafic contra cost, se traduce prin utilizatorii care ajung pe site-ul promovat accesând un anunț (o reclamă plasată în cadrul motoarelor de căutare; prin serviciul Google Ads, de pildă). Taxarea se face numai în urma interacțiunii utilizatorului cu anunțul, iar traficul plătit este mai puțin „dezirabil” decât cel organic.

Campaniile Social Media

Facebook, Instagram sau, mai nou, TikTok – reprezintă, printre altele, și instrumente de e-marketing foarte avantajoase, desemnând un public extrem de numeros la care poți ajunge foarte ușor. Prin intermediul fenomenului Social Media există șansa de a construi relații unice cu clienții / simpatizanții unui brand.

Distribuie in retelele sociale: